Svar på fråga

Året började med att jag skulle bo hos min IEC (kordinator) men 3 dagar efter jag kom till USA så sa hon att hon hittat en ny familj till mig, jag fick bara veta deras namn och de kom samma kväll och hälsa på mig så jag hade fått träffa dom, jag sa ja till erbjudandet och flyttade dagen där på. Visste absolut ingenting om dem förutom deras namn och att Molly (host systern) var en senior.
Jag flyttade och de berättade att det bara skrivit på papper att ha mig ett halvår. Allt gick vädligt bra men allt var sjukt annorlunda för mig, men jag tänkte bara "det är kanske såhär amerikanare är" Så jag bet ihop och anpassade mig efter dem och deras regler, så som man ska göra! Familjen var jätte underbar, men de var väldigt väldigt troende. Och jag är ju inte direkt så kristen, så det var lite läskigt nästan. De var så troende så att de skrämde mig när det gäller gud och tro, så just nu tror jag inte alls på gud. 
Jag hade faktiskt en underbar tid där, jätte god mat, familje känsla osv. Veckorna rullade på, var tvungen att följa med till kyrkan om jag ville bo kvar där, så självklart gjorde jag de, trots att jag inte gillade det alls. Det började närma sig januari, månaden då jag egentligen skulle flytta. Och det var då det hela började. Ingen berättade för mig vart jag skulle bo, när jag skulle flytta, om jag skulle flytta? Jag visste ingenting, och min kordinator (Bonnie) berättade heller ingenting för mig. Så min mamma ringde ef i sverige och fråga hur det skulle bli med mig eftersom jag var så orolig och stressad, tänk er själva att vara själv på andra sidan jorden och inte veta vart man ska bo? 
I alla fall, ef i sverige berättade då för min mamma att jag skulle bo kvar hos Molly, så jag var jätte glad och kände mig lugnare igen. Sen kom det en dag då jag pratade med Kelly (host mamma) om allt om flytten osv, och då sa hon att dom inte hade bestämt sig än om jag skulle få bo kvar eller inte, och då blev jag orolig och nojjig igen, för det enda alternativet jag hade var att flytta till Bonnie. Vilket jag inte ville göra av många anledningar. Så jag berättade det för henne, att det inte alls kändes bra och hon svarade bara mig med att de skulle diskutera saken. Sen berättade jag även att ef sverige informerat mig om att jag ska bo kvar hos dom, och då sa hon nej de har vi aldrig sagt. Så ja jag var jätte förvirrad!
Där började dramat, för jag prata med bonnie om det också eftersom jag måste berätta allt för henne.. Så hon ringde huvud kontoret i Boston och dom ringde mig på skoltid å ville prata med mig å blablabla, jag berättade som jag kände att jag inte ville byta familj och absolut inte flytta till bonnie och dom bara frågeställde mig varför osv, men det har dom inte med att göra tyckte jag eftersom det är pga många olika anledningar som jag tycker är för privata att berätta till en främling via telefon i rektorns rum?!
Boston berättade i alla fall att jag skulle stanna hos Molly, så nu hade jag hört det från två ef kontor så då måste jag ju liksom tro på det?
Sen en dag gick jag till bonnie för att prata om det, för att jag var så förvirrad för jag ville ju veta, eftersom jag då skulle flytta om en vecka isåfall. Men hon var inte hemma, så då hämta kelly mig och frågade vad jag skulle prata med bonnie om och då berättade jag att jag var så förvirrad när det gäller flyttandet så jag ville veta, och då berättade kelly att jag skulle flytta 4 dagar senare. Mitt ute på gatan, berättade hon det och jag började stor gråta, för dom visste hur gärna jag ville bo kvar hos dom. Det fanns enligt mig ingen anledning för mig att flytta. Så vi pratade om det under middagen osv, och då sa dom att ef hittat en annan familj till mig i mexico så jag blev rätt nyfiken och kände mig gladare. Dagen där på hade jag möte med Bonnie efter zumba och då berättar hon att jag ska flytta till henne om två dagar och bo där resten av året, och ja ba eh aa okej? sen fråga de hon och alla i familjen om jag var glad? för dom va jätte glada, å jag ba eh jaa :)
Men så var det inte alls, så när jag kom hem så var jag så sjukt ledsen och arg, och tänkte bara varfööööör!!!!? Jag täntke seriöst dra hem till sverige hellre än att bo där. Så jag sa rätt grova ord och då ändrades min dåvarande familjs tankar om mig, Molly slutade prata med mig. För enligt dom är man en dålig människa om man säger fula ord och då tror man inte på gud och då kommer man till helvettet. Så ja, de var ju inte så jätte kul. Men jag tog modet och ringde bonnie och sa att jag skulle tycka det var bättre för mig om vi hittade en ny familj till mig, eftersom bonnie var det enda valet för mig just då. Och då blev hon jätte ledsen, grät osv och kändes sig jätte sårad. Men vad ska man göra... Var självisk i de ögonblicket, för det handlade ju fakitskt om mig och min sista tid i usa!
Fick ingen hjälp med att hitta en familj, så jag gick runt och frågade kompisar i skolan. Och det var då Alyssa sa att jag fick bo hos henne, blev så sjukt lycklig!!! Dom fixade alla papper osv så jag flyttade 2 dagar senare. 
Det värsta med det här är att alyssa och molly är jätte bra kompisar, och molly ville inte att jag skulle få min vilja igenom att inte bo hos bonnie, så hon sa till alyssa att de sista strået var att erbjuda sig att jag skulle få bo hos dom. Molly ville alltså inte att jag skulle vara glad. Och Bonnie har efter berättat att det var Mollys val att jag skulle flytta. Och det här fick jag veta för ca en månad sen.
Och det är faktiskt så att jag och molly har inte pratat sen jag flyttat. Trots att vi har lunch tillsammans varje dag och har lektion tre gånger i veckan tillsammans så säger vi knappt hej. Vi typ hatar varandra, hon mig för att jag antagligen inte är kristen och jag för att vi är så olika och hon ska alltid få sin vilja igenom och annars blir hon skit sur. 
Sen jag flyttade hit har jag aldrig längtat hem, har vart lycklig exakt hela tiden och trivs så bra här! Och jag insåg inte hur olycklig eller vad man nu ska säga att jag var där förens jag flyttade. Trodde jag hade det bra, men det är ju ingenting jämfört med vad jag har det nu! 

Så ja, jag bytte familj för att de bara hade skrivit på för ett halvår, så var det i alla fall från början. Men det är hur mycke annat som helst. Och jag absolut älskar kelly och mike (förra host föräldrar), dom är jätte bra personer! och den familj är jätte jätte bra, men den är sjukt olik mig så jag passade liksom inte in. Ska bo där i helgen, så vi får se hur det blir... Man får väl göra saken till det bästa, men vet att det kommer bli jätte stel stämning.

Hoppas du fått svar på din fråga! haha, väldigt långt inlägg, men gjorde det så kortfattat som möjlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0